Jak začít podnikat

Když se člověk rozhodne otevřít svůj případ, čelí obrovskému množství otázek. Je šance na úspěch? Co je podnikatelský plán a jak ho napsat? Co si vybrat: IP nebo LLC? Jak je jednodušší platit daně? Řekneme vám, co potřebujete vědět o začínajícím podnikateli a kde začít, pokud chcete otevřít svůj případ.
Vyhodnoťte životaschopnost myšlenky 

Zatím máte jen nápad, takže začít stojí za to. Chcete-li posoudit, zda stojí za to začít podnikat nebo ne, odpovězte si na několik otázek.

1. Co nabízím zákazníkům?
Snažte se nestranně posoudit, zda váš produkt nebo služba potřebuje zákazníky a jak se bude lišit od podobných produktů a služeb. Ujistěte se, že se podíváte na to, co nabízejí vaši konkurenti, a vyhodnoťte, co dělají dobře a co ne — snažte se najít své místo na trhu.

2. Komu budu nabízet svůj produkt?

Najděte své cílové publikum-ty, které váš produkt může zajímat. Zjistěte, jakou jejich zjevnou nebo dosud skrytou potřebu pomůže uspokojit. Musíte předložit svého potenciálního kupce: pohlaví, věk, rodinný stav, sociální status. V ideálním případě musíte také pochopit problémy a přání zákazníka, vlastnosti jeho chování a povahy, představit situace, kdy může potřebovat vaši službu nebo produkt. To vám pomůže ve všech fázích — od výběru místnosti až po reklamu a propagaci.

3.Kde budu prodávat svůj produkt?

Možná, že vaše publikum je zvyklé koupit vše na internetu, a možná, že vaše zboží musí být dotkl nebo vyzkoušet - pak budete potřebovat prostor pro obchod. Kde by měl být-v centru nebo ve spací čtvrti? Zvažte, zda budete ještě potřebovat sklad nebo kancelář. Pokud se chystáte prodávat zboží výhradně online, zvažte doručení. Dodávka bižuterie a dodávka bazénů jsou různé služby.

4.Kolik to bude stát?
Zjistěte, za jakou cenu budete zboží prodávat. Zhodnoťte přibližnou cenu zboží, analyzujte, za jakou cenu bude vaše zboží připraveno k nákupu. Nezapomeňte, že musíte pokrýt všechny náklady a profitovat. V tomto případě je důležité, aby se příliš velké přirážky na vaše zboží nebo služby, jinak poptávka nebude a může hořet. Zaměřte se na trh.Pokud podnikatelský nápad nakonec oceníte jako slibný a schopný přinést zisk, otestujte jej na své cílové publikum. Po prvních testech se vaše myšlenka může ještě trochu změnit.

Výsledkem této počáteční analýzy by měla být obchodní strategie, která vám pomůže přeměnit myšlenku na konkrétní akční plán.

Napište podnikatelský plán 

Poté, co jste sestavili generální strategii, musíte vše podrobně vypočítat. V tom vám pomůže podnikatelský plán. Tento plán bude potřebovat jak vás, tak vaše obchodní partnery a potenciální investory nebo věřitele.

Podnikatelský plán by měl obsahovat podrobný popis produktu s možnostmi jeho další transformace, analýzu trhu s popisem všech skupin konkurentů a charakteristik možných kupujících.

Bez čísel by podnikatelský plán rozhodně nebyl přesvědčivý. Musíte předem pochopit, jak nákladově efektivní bude podnikání. Podnikatelský plán by proto měl obsahovat několik povinných složek:
  •  výrobní plán a výpočet nákladů na zboží nebo služby;
  •  plán propagace a odhad nákladů na reklamu a další typy komunikace se zákazníky;
  •  organizační plán a hodnocení platů zaměstnanců a externích (např. kurýrních) služeb;
  •  finanční plán, který zohledňuje všechny zdroje financování a příjmy, stejně jako všechny, včetně jednorázových výdajů a daní.
Výsledkem je, že podnikatelský plán by měl ukázat, kolik peněz budete potřebovat k zahájení projektu, když to vyjde na soběstačnost, po které době se podaří vrátit investované prostředky a jaký zisk můžete očekávat.

Chcete-li vytvořit podnikatelský plán, můžete použít například formulář, který vyvinula Vnesheconombank.

Zvažte přilákání investic
 

Nyní můžete přemýšlet, jak přilákat peníze do vašeho podnikání. To lze provést různými způsoby:

1.Požádat o státní podporu
Pokud je vaše podnikání důležité pro lidi z vašeho regionu nebo dokonce celé země, pak vám stát může pomoci se zárukami, levnými úvěry nebo půjčkami, zvýhodněným leasingem a pronájmem.
2.Získat peníze pomocí crowdfundingu
Pokud jste si jisti, že váš projekt bude zajímavý a užitečný pro velké množství lidí, můžete se pokusit dostat se na ně přímo prostřednictvím speciálních internetových stránek. Formát crowdfundingu bude záviset na typu vašeho podnikání.
3.Přilákat investora
Soukromí investoři někdy investují do start-upů, nejčastěji do technologií. Pro vyhledávání rizikových investorů existují také speciální internetové stránky.

Zaregistrujte firmu 

Můžete podnikat jako individuální podnikatel (IP) nebo jako právnická osoba (obvykle LLC).
  1.  IP bude vyhovovat těm, kteří mají malý podnik-například malý obchod nebo výrobu.
  2.  S. r. o. je firma, kterou si můžete otevřít sami nebo společně s partnery. Vhodné pro ty, kteří plánují podnikání s velkými obraty, a pro ty, kteří převedou velké částky bankovním převodem.
Každá forma má své výhody a nevýhody.

IP je jednodušší zaregistrovat a zavřít než LLC. Požadavky na vykazování jednotlivých podnikatelů jsou menší. Ale IP nemůže přilákat investice - pouze půjčky a půjčky nebo leasing.

V případě porušení jsou pokuty o řád vyšší než u IP. Ale na dluh LLC odpovídá pouze majetku organizace, a zakladatel IP-a jeho vlastní majetek, který vlastní jako soukromá osoba.

Zvolte formu zdanění 

  1.  Celkový režim zdanění. Vhodné pro ty, kteří nutně potřebují platit DPH, a pro ty, kteří mají výhody z daně z příjmu, například vzdělávací nebo zdravotnické organizace.
  2.  Zjednodušený daňový systém. Velmi pohodlné pro malé firmy.
  3.  Patent. Vhodné pro ty, kterým je jednodušší zaplatit paušální částku, než se zabývat dokumentací.
  4.  Daň z profesního příjmu. Optimální pro ty, kteří nemají zaměstnance.
  5.  Jednotná zemědělská daň. Je to výhodné, ale vhodné pouze pro zemědělce-podnik by měl nejen recyklovat nebo prodávat zemědělské produkty, ale sám je vyrábět.
O tom, jak se liší formy zdanění a jak si vybrat ten správný pro sebe, si přečtěte v našem článku.

Zapojte se do detailů 

Poté, co jste se rozhodli pro hlavní otázky, budete muset udělat mnoho dalších detailů.
  1.  Otevřít běžný účet v bance.
  2.  Pořiďte si online pokladnu. Na internetových stránkách daně můžete projít testem " potřebuji pokladnu?». Tak zjistíte, zda můžete využít odklad nebo pokladnu potřebujete již nyní.
  3.  Zkontrolujte, zda místnost splňuje požadavky na požární bezpečnost.
  4.  Upřesněte hygienické požadavky, pokud plánujete pracovat s potravinami.
  5.  Zkoumat práva spotřebitelů.
  6.  Zkontrolujte, zda váš produkt splňuje státní standardy.
  7.  Zjistěte, zda je třeba certifikovat, deklarovat nebo registrovat zboží, pokud je dovážíte ze zahraničí (seznamy takových výrobků jsou na stránkách certifikačních společností).

Pokud otevřete podnik, nezapomeňte 

  1.  Začněte hodnocením myšlenky a sestavením obecné strategie vašeho podnikání.
  2.  Pokud je myšlenka užitečná, musíte napsat podrobný podnikatelský plán. Bude vaším hlavním vodítkem pro první půlrok až rok. Pak bude možná nutné ji upravit.
  3.  Najděte zdroje financování.
  4.  Rozhodněte se o vhodné formě podnikání a zpráv před zdaněním
  5.  Věnujte pozornost detailům. Připojení online pokladny, požární bezpečnost a podmínky certifikace-jemnosti, které je třeba vzít v úvahu, aby nedošlo k placení pokut. Pokud nemůžete pochopit nuance sami, poraďte se se zkušenějším podnikatelem, který pracuje ve stejné oblasti jako vy. Nebo se obraťte na obchodní poradce, kteří vám pomohou vyřešit obtížné otázky. Poradci mohou nabídnout jak částečný, tak úplný doprovod vašeho podnikání.

Úkolů pro každého začínajícího podnikatele je mnoho. Ale vaše práce, která vám přinese peníze a spokojenost, stojí za to.